22. septembra 2017

Nordic Walking

Nordic Walking je najzdravšia a najrýchlejšie sa rozvíjajúca ozdravno-športová aktivita na svete

Čo je Nordic Walking (Severská chôdza)

  • Šport, ktorý vznikol vo Fínsku v osemdesiatych rokoch ako letná tréningová metóda pre bežcov na lyžiach
  • Chôdza so špeciálnymi chodeckými palicami, realizovaná správnou technikou
  • Bezpečná, jednoduchá, efektívna a zábavná cesta ku zdokonaleniu kondície bez ohľadu na vek, pohlavie alebo telesnú zdatnosť
  • Pre každého kto sa chce hýbať na čerstvom vzduchu počas celého roka (aj pre ľudí vyššieho veku aj so zdravotným obmedzením)
  • Aktivita pozitívne ovplyvňujúca Vašu psychiku – uvoľňuje psychické napätie, napomáha k lepšiemu zvládnutiu stresu a odpútava od starostí každodenného života

Pre svoju jednoduchosť a finančnú nie náročnosť a hlavne účinnosť je Severská chôdza jedným z mála športov, ktorý je vhodný prakticky pre každého

Základné prínosy Nordic Walking – “chodenia s paličkami”

  • Môžete zapojiť do práce až 90% svalov celého tela. Pracujú svaly vašich nôh, ale aj chrbta a hrude, ktoré do činnosti uvádza intenzívny pohyb rúk
  • Výdaj energie pri severskej chôdzi je oveľa vyšší ako pri bežnej chôdzi. Nordic walkingom sa dá za hodinu spáliť o tretinu viac kalórií ako pri bežnej chôdzi. Severská chôdza je vysoko účinný fyzický tréning redukcie nadváhy
  • Rýchla chôdza s palicami redukuje nebezpečné nárazy, ktoré poškodzujú kĺby napríklad pri behaní
  • Aktivita je zvládnuteľná i v pokročilejšom veku či pri vyššej váhe, kedy sú iné pohybové aktivity obmedzené
  • Vhodný tréning aeróbnej kapacity a svalovej výkonnosti
  • Nordic walking je aj spoločenská aktivita, v skupine, ktorá má približne rovnaké tempo, sa lepšie kráča. Pre tých, ktorým šport nevonia, je to ideálne riešenie
  • Výrazne aktivizuje dýchacie svaly a stáva sa súčasne aj efektívnou dychovou gymnastikou u ochorení dýchacieho aparátu, zlepšuje teda prekysličenie celého organizmu
  • Zvyšuje činnosť srdca a pľúc, pričom nevedie k významnému zvýšeniu tlaku krvi
  • Je vedecky dokázané, že pohyb na čerstvom vzduchu 3 krát do týždňa predlži život o 6 rokov. Prečo  nespojiť príjemné s užitočným
  • Nordic Walking je vhodný aj pre deti, či tehotné ženy

Chôdza je najprirodzenejší pohyb človeka. 

Pravidelné lekcie Nordic Walking napomáhajú pri:

  • kardiovaskulárnych ochoreniach
  • chorobách pohybového aparátu
  • rehabilitácii pooperačných stavov pohybového aparátu
  • neurologických chorobách (Parkinson, Skleróza Multiplex, Alzheimerova choroba)
  • karcinóm prsníka-rekonvalescencii po operácii (lymfedém)
  • liečbe diabetes 2.typu
  • prevencii osteoporózy a artrózy
  • lymfatickom systéme
  • nadváhe
  • zvýšenom cholesterole
  • nízkej imunite
  • liečbe astmy a alergii
  • liečbe depresií
  • odstraňovaní porúch učenia u detí

Prečo práve Podhájska a so mnou ?

logo nordic walking podhajska

Som akreditovanou inštruktorkou  Nordic Walking. Od malička bol pohyb na čerstvom vzduchu mojou láskou, najmä ak to je spojené s rozmanitou prírodou.

V okolí kúpaliska v Podhajskej príroda poskytuje rozmanitý mierne kopcovitý terén, ktorý je na tento druh športovo-zdravotnej ktivity veľmi vhodný. Taktiež i voda zo žriedla v Podhájskej je svetovým unikátom. Svojím zložením napomáha hlavne u  ludí, ktorí majú problém s pohybovým ústrojenstvom. Má silné ozdravujúce účinky u ľudí trpiacích reumatizmom, cievnými, kĺbovými ochoreniami a pretrvajúcimi bolesťami chrbta.
Stabilizuje stavy ľudí s diagnózou: osteoporóza, artróza a artritída.
Či už ste po operácii, ťažkom úraze alebo spomínaných obmedzeniach, vyskúšajte nordic walking ktorý výrazne napomáha pri rehabilitácii tela pri získaní sily a energie.

Doterajšie  moje skúsenosti z kurzou a pohybovými aktivitani NORDIC  WALKING mi priniesli do života len príjemné chvíle plné zábavy s ĺudmi, ktorí ma obohatili a s mnohými mám krásne priatelstvá.

Nordic Walking je pre každého kto sa chce hýbať na čerstvom vzduchu počas celého roka.

 

Ako začať?

Nordic Walking – Mini kurz
Nordic Walking – Základný kurz